Credit goes to skyride for writing this tutorial
Heres just a quick explanation on how to use different skyboxes within Team Fortress 2.
1) Get your hands on a custom skybox. FPSBanana has a pretty good selection, just remember to look in the Counter Strike: Souce section (due to how skyboxes are used, they are completely game-mod agnostic. CSS skyboxes will work in TF2 and vice-versa).
For the purposes of this tutorial, I will be using this skybox, as seen in this video:
2) Download this script and save it in the folder "SteamApps//team fortress 2/tf/materials/Skybox", its quite likely that you will need to make the folder "Skybox".
3) Now extract the .vtf and .vmt to the Skybox folder. It should now look something like this:
4) Next, run the script you downloaded earlier (NOTE: It MUST be in the Skybox folder to work correctly). First choose the map you would like to do a sky replacement on, if the map you want to use is not on the list, choose "custom/other" and enter the name of its skybox texture. This can be found by loading the map on a local server and looking at the value of the cvar "sv_skyname", for example badlands is named "sky_badlands_01".
Next you will be prompted for the name of the replacement file. In this example, we have a file called desertup.vmt, therefore the name replacement is desert. After hitting enter, the script will the rename the .vmt files.
The .vmt files are simply text files that point to a .vtf texture file and contain some settings on how it should be used. If you wish, these can simply be renamed manually, all the script does is rename them for you as it can very quickly become a tedious process if you are using multiple skyboxes.
Your Skybox folder should now look something like this:
5) Now simply load Team Fortress 2 and the skybox should load for the relevant map. NOTE: As with all custom textures, these are subject to sv_pure rules and therefore, cannot be used on an sv_pure 2 server.
Comparison:
Original
Final
One question mate, can I change sv_pure 2 of a pov demo to sv_pure 0 ?
ReplyDelete@kasuno
ReplyDeletesv_pure doesn't apply to demos, so it'll just work, you shouldn't need to change the sv_pure settings. :)
ok, i just tried it and yeah, it works.
ReplyDeleteI heard something strange about sv_pure with pov demos in the other tutorial about skybox replacement (http://www.pldx.com/blog.php/2009/08/team-fortress-2-skyboxes/#more-248) said that:
"sv_pure has to be set to 0 to use skyboxes, if you want to use them on a POV demo of a match server, you’ll need an sv_pure bypass hack."
I was like, WTF! :?
It looks pretty cool that skybox, :mrgreen:
kasuno it used to be so, until valve fixed it.
ReplyDeletecool! But I need russian language! Please, translate this text! :)
ReplyDeletenice :3
ReplyDeleteYeah.. Thanks for it :) Nice job ;-)
ReplyDeleteHey guys, just updated the script quite a bit, use this download link in the meantime: http://px1.voodoostats.com/stuff/skyboxinstall.bat
ReplyDeleteChanges:
-Made a couple of changes to allow sky_harvest_01 (koth_harvest's skybox) to work properly
-Now asks if the user definately wants to overwrite an existing skybox
-Now copies relevant files instead of simply renaming them. This saves you having to re-download them if you want to re-use it for multiple maps.
@BuToSS
ReplyDeleteGot this from translate.google.com
Заслуга skyride для написания этого учебника
Heres только быстро поймете, как использовать различные скайбоксов в Team Fortress 2.
1) получить ваши руки на пользовательские SkyBox. FPSBanana имеет довольно хороший выбор, только не забудьте заглянуть в Counter Strike: соус раздела (в связи с каким скайбоксов, то они полностью игры мод агностиком. CSS скайбоксов будет работать в TF2 и наоборот).
Для целей этого урока я буду использовать этот SkyBox, как видно на этом видео:
2) Скачать этот сценарий и сохранить его в папке "SteamApps / / Team Fortress 2/tf/materials/Skybox", его вполне вероятно, что вам нужно сделать папку "Skybox".
3) Теперь экстракта. VTF и. VMT в папку Skybox. Он должен выглядеть примерно так:
4) Далее, запустите скрипт вы скачали ранее (ПРИМЕЧАНИЕ: он должен быть в папке Skybox корректной работы). Сначала выберите карту вы хотели бы сделать замену на небе, если карта вы хотите использовать, отсутствует в списке, выберите "пользовательский / другое" и введите имя своего SkyBox текстуры. Это можно выяснить путем загрузки карты на локальном сервере, и, глядя на стоимость квар "sv_skyname", например, бесплодные земли называется "sky_badlands_01".
Далее вам будет предложено ввести имя замены файла. В этом примере мы имеем файл с именем desertup.vmt, поэтому название замена пустыне. После нажатия ввода, скрипт будет переименовать. VMT файлы.
. VMT файлы просто текстовые файлы, которые указывают на текстуру VTF. Файла и содержат некоторые параметры, как она должна быть использована. Если вы хотите, это может быть просто переименовал вручную, все делает скрипт переименовать их для вас, как это может очень быстро стать трудоемким процессом, если вы используете несколько скайбоксов.
Ваш Skybox папки теперь должна выглядеть примерно так:
5) Теперь просто загрузить Team Fortress 2 и SkyBox следует загрузить на соответствующей карте. Примечание: Как и все пользовательские текстуры, это при условии sv_pure правил и, следовательно, не могут быть использованы на sv_pure 2 сервера.
Сравнение:
Need help >.<
ReplyDelete"Please Enter the Replacement File Name:desert
The file name was either typed incorrectly, or some/all files may be missing.
Please try again."
I tried other skyboxes too, but always get the same error =/
I have a problem. Did everything like in the tutorial only my skybox looks weird. Low resolution pixel something. Whats wrong?
ReplyDeletehttp://img32.imageshack.us/f/img32/9519/cpbadlands0002n.jpg
Hmm something wrong with the link. Trying again
ReplyDeletehttp://img32.imageshack.us/i/cpbadlands0002n.jpg/
Does the script also allow you to automatically change back to the original skybox?
ReplyDeleteOr better yet would be a plug-in for the recording tool to change the skyboxes back automatically.